BREAKING: NVJ EN VILLEMEDIA OMARMEN BEGRIPPEN ‘HOAX-SITES’ EN ‘NEP-NIEUWS’… NOG ZONDER NAMEN TE NOEMEN

DOOR (NOG) GEEN NAMEN TE NOEMEN VAN NEDERLANDSE ‘HOAX-SITES’ DIE ‘NEP-NIEUWS’ VERSPREIDEN ZIE JE DUIDELIJK DAT HIER SPRAKE IS VAN EEN BEWUST NWO-STRATEGIE VOLGENS WELKE BEGRIPPEN ZORGVULDIG EN STAP VOOR STAP WORDEN ‘GEINTRODUCEERD’ * OMDAT ‘NEP-NIEUWS’ NU BETER SCOORT DAN HET ‘NIEUWS’ VAN DE ‘KWALITEITSMEDIA’ MOETEN DE MSM NU INGRIJPEN

WIE BEPAALT WAT ‘NEP-NIEUWS’ IS? MARK RUTTE? JORIS DEMMINK? MARCEL GELAUFF? BART MOS? MARTIJN KOOLHOVEN? OLAF KOENS? BAS HAAN?

bruningDe topartikelen van hoax-sites (websites met nepnieuws) scoorden in de laatste drie maanden voor de Amerikaanse verkiezingen beter op Facebook dan de populairste berichten van nieuwsmedia als The New York Times, The Washington Post en andere nieuwsmedia. Dat blijkt uit een analyse van BuzzFeed. De twintig populairste nepverhalen wisten tussen begin augustus en eind oktober in totaal 8.711.000 keer ‘engagement’ te trekken. Dat betekent dat er ruim 8,7 miljoen keer op de berichten werd gereageerd of dat de berichten werden gedeeld. Wanneer gebruikers op Facebook een bericht delen of op een bericht reageren, wordt het onder een groter deel van de gebruikers uitgerold. LEES HET HELE VERHAAL OP VILLAMEDIA

WordPress Themes