MSM IN VRIJE VAL, NYT REDDELOOS VERLOREN

STEEDS SNELLER GAAT DE ONTTAKELING VAN DE ‘KWALITEITSPERS’ VAN WELEER * MSM BEGINNEN NU ZELF OOK STEEDS MEER TE SCHRIJVEN OVER HUN EIGEN ONDERGANG * DRAMA’S BIJ TMG EN NEW YORK TIMES * TITANIC STEVENT AF OP ENORME IJSBERG

Krantenlandschap in beweging aldus de cover van het FD van dit weekeind. Wat weer wordt verzwegen is waar die ‘beweging’ heen gaat: linea recta de afgrond in. In een bespottelijk ‘artikel’ van drie pagina’s worden enkele ‘scenario’s’ beschreven voor de MSM-‘kwaliteitspers’ met als wanhopig klinkende kop op pagina 4: wie doet in het krantenvak een meesterzet? Allemaal ingewikkelde prietpraat over ‘consolidatie’ en verschillende ‘concerns’ zoals TMG, Persgroep, Wegener en NDC Mediagroep die maar een ding gemeen hebben: totale paniek over de toekomst. Een ding gemeen? Nee, toch niet: er is veel meer dat ze bindt: geen plan en geen idee over hoe verder, journalistiek al lang morsdood want uitverkocht aan gevestigde belangen en geleid door megalomane en totaal incompetente idioten met Bordewijk-achtige namen zoals Van Campenhout, Alberdingk Thijm en Toumazis. Ziedaar het werkelijke plaatje over onze ‘kwaliteitspers’ die helaas door geen hond meer als zodanig wordt erkend en gezien. Nee, dan benadert de Financial Times de werkelijkheid veel dichter met een ontluisterend artikel in de krant van vrijdag 26 oktover over de New York Times. We citeren dit stuk hier volledig:

met [tussen haken] ons commentaar:

NY TIMES HIT BY FALL IN AD DOLLARS

A steep fall in advertising revenues at the NYT Company triggered a 15% drop in the publisher’s share price after it missed third-quarter revenue expectations and said net income plunged 85%. [DIT IS DEVASTATING EN SLAAT ELK PERSPECTIEF VOOR DE TOEKOMST DE BODEM IN. CIJFERS LIEGEN NIET, KRANTEN WEL]. Gains in circulation revenue at the publisher of the NYT and Boston Globe newspapers failed to offset the 8,9% decline in ad revenues from the third quarter last year, a drop one analyst called ‘shockingly weak’. [DE GENOEMDE ‘GAINS’ ZIJN FICTIEF EN KOMEN VOORT UIT ACCOUNTING TRICS; DE VAL IN ADVERTENTIE-INKOMSTEN IS VERWOESTEND EN ZAL ALLEEN NOG MAAR ERGER WORDEN]. Executives blamed the decline in ad dollars on the challenging economy, a lack of business confidence tied to the uncertain outcome of the US elections and the pending fiscal cliff [ALLEMAAL BULLSHIT; DE ENIGE REDEN WORDT NIET GEGEVEN: PAPIEREN KRANTEN ZIJN DOOD, MORSDOOD]. “Our results for the third quarter reflect continued pressure on advertising revenues which have been damped by the challenging economic environment [ALWEER DIT RIDICULE EUFEMISME], rapidly changing consumer habits [DAT ZE GEEN KRANTEN MEER LEZEN?] and an increasingly complex and fragmented digital advertising marketplace” said Arthur Sulzberger, chairman and interim CEO of the NYT.
Faced with a rapid change in how people consume the news [DAT IS EEN GOEIE OM TE ZEGGEN: ZE LOPEN VAN ONS WEG EN GAAN NAAR HET GRATIS WWW!] and resulting sharp cutbacks in print advertising, the NYT is attempting to transform its business by boosting digital ad revenues [ZE HEBBEN ALLEEN GEEN IDEE HOE] and charging subscriptions for accessing its digital news content [DAAR WAREN ZE TOCH AL LANG MEE BEZIG? BLIJKBAAR WERKT OOK DAT TOTAAL NIET; MENSEN BETALEN NIET VOOR DOOR HET ESTABLISHMENT INGESTOKEN LEUGENS EN PROPAGANDA]. In addition to an 11% drop in print ad revenues, digital ad revenues fell 2% in the quarter. [ZE KUNNEN DUS NIET EENS GELD MAKEN MET ONLINE ADS!!] Circulation revenues were in line with analysts expectations [HEEL SLECHT DUS]. Paid subscribers to the NYT and IHT were 566.000 at the end of the third quarter, up 11% quarter-on-quarter. [JA DAT ZIJN VAN DIE GRATIS NEP-ABO’S; EN WAT TE DENKEN VAN HET GETAL 566.000 VOOR DE TWEE MEEST ‘GEZAGHEBBENDE’ KRANTEN TER WERELD? DAT IS FUCKING NOTHING!]. The results come weeks before Mark Thompson, the former BBC director-general, is due to take the reins as CEO of the company. [JA NATUURLIJK; DE LEUGEN-MSM KUNNEN ALLEEN NOG ONDERLING CEO’S UITWISSELEN]. Mr. Thompson is coming into the role amid questions about its handling of the BBC’s Jimmy Savile controversy [HIJ IS WAARSCHIJNLIJK UITGEKOZEN DOOR DE NYT OMDAT HIJ OOK EEN KINDERVERKRACHTER IS]. Mr. Sulzberger said during the conference call that mr. Thompson had provided a ‘detailed account’ on the matter. Mr. Sulzberger said he was satisfied that mr. Thompson played no role in the BBC’s decision last year to cancel a news story about allegations of child molestation by Savile [HIERVOOR KREEG THOMPSON OOK EEN EXTRA SALARISVERHOGING BIJ DE NYT]. “He abides by high pedophi ethical standards” Mr. Sulzberger said. “He is the ideal pedophile person to rape lead our company as we focus on growing our cocks businesses through pornograph digital ans global expansion.”

WordPress Themes