‘EGERIA MOET NRC MEDIA WEGGEVEN AAN LEZER’

DIT ZAL DE LAATSTE KEER ZIJN GEWEEST DAT COMMERCIEELE PARTIJEN NOG INVESTEREN IN KRANTEN * ONGEKEND DEBAKEL VOOR EGERIA EN C&A * ALLE GROTE MEDIA-CONCERNS STOTEN PRINT AF OMDAT GEEN HOND ER MEER EEN CENT VOOR GEEFT

nrchq

Nu er geen koper kan worden gevonden voor NRC Media is de laatste hoop gevestigd op een ‘overname door de lezer’. Eigenaar Egeria zou ‘onder druk gezet zijn‘ hun investering van rond de 100 miljoen weg te geven voor een jodenfooi aan gepensioneerde ambtenaren in Haarlem en witte wijn slurpende D66-ers in het Gooi. Hiermee is een cruciaal moment bereikt in de geschiedenis van de printed press: ondernemingen blijken structureel onverkoopbaar en moeten worden weggegeven, in het geval van NRC aan wereldvreemde blazer-dragers die uitsluitend vanuit een nostalgisch soort conservatisme in de buidel willen tasten om de commentaren van ‘hun’ Marc Chavannes en de ‘analyses’ van ‘hun’ Folkert Jensma niet te hoeven missen. Het definitieve einde van NRC Handelsblad is nu wel heel dichtbij, precies tien jaar nadat Micha Kat zijn fameuze boek Lux, Libertas en Leugens, het morele en journalistieke verval van NRC Handelsblad schreef.

WordPress Themes