PAUL JANSEN WIL ‘GEZELLIGERE EN OPTIMISTISCHERE KRANT’

NIEUWE HOOFDREDACTEUR VAN DE TELEGRAAF EN ZIJN REDACTIONELE MISSION STATEMENT: LOUTER NOG PROPAGANDA EN GOED NIEUWS * ‘DE TELEGRAAF WINT VOOR NEDERLAND EN ORANJE OP ALLE FRONTEN’

pauljansenDe Telegraaf blijft een actiekrant, maar verandert de toon. ‘We blijven soms een schop uitdelen en blijven altijd agenderen. Maar meer op inhoud en minder op vorm.’ Dat zei Paul Jansen, per 1 september de opvolger van Sjuul Paradijs vrijdagavond in het tv-progfamma Jinek. Wat Jansen betreft moet de krant ‘zich opnieuw uitvinden’. In print was het de beste nieuwskrant, maar online is dat nog niet het geval. Ook heeft het hem verbaasd dat de online redactie en redactie van de krant nog grotendeels los van elkaar werken. Wat Jansen betreft moet de site meer en sneller nieuws gaan brengen en is de krant er voor de verdieping. Bij grote nieuwsgebeurtenissen toont de Telegraaf zijn kracht, aldus Jansen. ‘Maar op dagen dat er nieuwsluwte is, moeten we een betere krant maken.’ Verder dient de krant gezelliger en optimistischer te worden. LEES VERDER OP VILLAMEDIA

WordPress Themes