PCM is Poen en Cash voor Management

diefstal.jpgCharismatische Ton en Falende Philip: mes compliments! Uw ombudsman moet het oordeel over jullie capaciteiten geheel herzien omdat hij -zoals het in managementtermen heet- een verkeerd paradigma heeft gehanteerd. Hij dacht dat het jullie te doen was om de toekomst van Pers Combinatie Meulenhoff, maar het gaat om de belangen van de vennootschap Poen & Cash voor Management! En vanuit dat paradigma zijn jullie absolute toppers! Dadelijk worden jullie nog zo rijk dat jullie je kunnen laten adviseren door belastingadviseur Charles Langereis! Jullie krijgen de miljoenenbonus omdat PCM nu ‘200 mio meer waard is’ dan bij de komst van APAX in 2004. Dat is jullie werk! Te danken aan jullie klasse en strategisch inzicht! Als ‘specialisten’ als die van APAX die alles weten van geld en van waardestijgingen zo laaiend enthousiast zijn over de gouden toekomst van PCM (ook al is geen van hun doelstellingen uit 2004 bereikt, maar who cares?) wie is uw ombudsman dan om het feestje te gaan lopen verzieken? Hieronder nog even de belangrijkse wapenfeiten die gezorgd hebben voor de explosieve waardestijging van PCM:

Het belangrijkste wapenfeit waar ze in the city of Londen nog steeds niet over uitgepraat raken, de strategische meesterzet van Charismatische Ton en Falende Philip, was de overname van Kidsweek in september 2006. Alleen deze move is al goed voor een miljoentje of 40.

Mocht er na deze meesterzet nog iemand zijn die twijfelt aan de waardeexplosie van de PCM-vennootschap dan wordt deze dwaas wel direct het zwijgen opgelegd door de overname (februari 2006) van Arrow Classick Rock en Arrow Jazz FM. Hier mogen we toch wel spreken van een winner zonder weerga. Dat recent naar buiten kwam dat PCM weer van de Arrow-zenders af wil bevestigt juist de grootsheid van deze overname, want dat soort berichten wordt in de wereld gebracht door jaloerse concurrenten die de Arrow-zenders (wiet luistert er niet continu naar?) onder de neus van PCM willen wegkapen.

Maar er zijn nog veel meer factoren aan te wijzen die een waardestijging van 200 mio nog aan de magere kant lijken te maken. Zoals het afblazen van de samenwerking met de Boekhoorn-groep. Het verhaal gaat dat toen dat bekend werd, bij APAX iedereen per direct naar de champagnekelders rende om het op een zuipen te zetten! En dan de briljante wijze waarop PCM de schadeclaim van Boekhoorn onschadelijk maakte door hem te chanteren belastende informatie over zijn fiscale verleden te verspreiden in de eigen kranten: weer 50 miljoen waardestijging erbij!

Het afblazen van de samenwerking met Boekhoorn heeft nog een ander briljant en waardevermeerderend side-effect: PCM houdt alle opties voor het beginnen van een gratis ochtendkrant helemaal open! En zoals bekend wordt waardevermeerdeing van vennootschappen vooral bereikt door de verwachtingen op winsten in de toekomst! Nou, die verwachtingen kunnen bij PCM nog alle kanten op en dus is de waardevermeerdering maximaal! Briljant! En dan in 2045, als alle gratis ochtendkranten zijn uitgepoept en uitgescheten, pas dan komt PCM met zijn gratis krant waarbij het een optimale leercurve kan concretiseren door het falen van al die gratis kranten eerder! Nee, uw ombudsman kan het allemaal prima volgen en begrijpen. Helemaal terecht, al die miljoenen!

Nee, effe serieus: hoe is het te verklaren dat PCM nu 200 miljoen meer waard schijnt te zijn dan in 2004? Na al die blunders, na de vernietiging van de journalistieke geloofwaardigheid van NRC en Volkskrant, honderden opzeggers van abonnementen, voortdurende afname van de oplagecijfers, een steeds slechtere positie op de advertentiemarkt ten faveure van gratis media en internet? Antwoord: het is een grote leugen! PCM is juist veel minder waard dan in 2004! APAX heeft PCM gewoon leeggezogen door het op te zadelen met peperdure leningen tegen 12% rente en daardoor (en alleen daardoor) heeft het een rendement kunnen behalen vanuit PCM. Dus helemaal niet vanuit een verbeterde business-positie van PCM: APAX is gewoon bankje gaan spelen. PCM zelf heeft alleen maar verloren aan het hele APAX-avontuur en kan dus ook nooit ‘meer waard’ zijn geworden. Bovendien: wie bepaalt de waarde van PCM? Corrupte accountants, ingefluisterd door het management zelf! De waanzin van het niveau van financial engineering rond PCM zorgt er intussen voor dat er zoveel mist wordt gecreeerd (kijk naar koppen als ‘iedereen lijkt te verdienen aan verkoop PCM‘, het lijkt wel de Tegenpartij van Koot en Bie: geen gezeik, iedereen rijk!) dat er niemand meer is die het overzicht nog heeft of precies weet wat er aan de hand is. Een klassieke truc van corrupt management bekend onder de term fog creation. Er is maar een werkelijkheid en die is: met PCM gaat het slecht en steeds slechter. De andere werkelijkheid: het concern wordt uitgekleed, tafelzilver verkocht en het management vult de zakken. En o ja: het personeel laat het allemaal gebeuren en knikt ja en amen.

  • By Ton, 2 februari, 2007 @ 17:25

    Poen en Cash voor Management
    Pathetisch Corrupte Mannen
    Pak die Cheque Maat!
    Philip Claimt Meer
    Plunder de Couranten Mensen
    Pay the Crooks More

Other Links to this Post

WordPress Themes